Det er gjort godt og ærligt og med lige respekt for de voksne stræbere med to biler i garagen som for den enlige mor i det gamle hus med haven fuld af æbletræer. Forskelle mødes, fællesskaber opstår på trods. Sådan. (Ingrid Jensen, DBC, om "Ane og frøken Fornem")

Fortællingen om Anes skoledag med klassen, lærerne, fagene rammer plet ved at sætte fokus på madpakken, på skovturen, på de mudrede støvler, på overraskelsen, der venter derhjemme, og viser hermed en fin indlevelse i aldersgruppens tanke- og oplevelsesverden. For eksempel er den lille detalje med, at mor kommer med madkassen, også central for læseren. Sproget er godt og varieret og bevæger sig hele tiden om hovedpersonen. (Ingrid Jensen, DBC, om "Ane går i skole")

Som altid skildres Ane som en nuanceret person, der tør vise sine følelser. Et indtryk, der understreges af illustrationerne, der indfanger hele hovedpersonens følelsesregister. (Ulla Møller, DBC, om "Ane får et mystisk brev")